Bariloche: een paradijs van bergen en meren - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu Bariloche: een paradijs van bergen en meren - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu

Bariloche: een paradijs van bergen en meren

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

05 Januari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Volgens mij mag het nog net: feliz año nuevo, gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2010!

Ik heb de jaarwisseling doorgebracht in Bariloche, een stadje aan de voet van het Andes gebergte in het westen van Argentinië. De reis vanaf Uruguay naar Bariloche duurde even (anderhalve dag) maar het is de lange reis zeker waard. De omgeving is een waar paradijs met helder blauwe meren, prachtige bossen en indrukwekkende bergen met sneeuwtoppen (en dat in de zomer).

Oud en nieuw heb ik in mn hostel gevierd. Je kon je opgeven voor een diner en aangezien ik nog (bijna) niemand kende, leek me dat wel een goede manier om met anderen in contact te komen. Een aantal van mijn kamergenootjes gingen ook naar dat feest en aldaar hebben we ook nog een ander meisje ontmoet. En op die manier heb ik een super gezellige meidenavond gehad met Tina (Canada), Ella (Australie), Gabriela (Chilie) en Lara (Wales).

Het stadje Bariloche is echt een wintersport oord. Over zie je chalets en kun je op zn Zwitsers (?) kaasfonduen. In het stadje is weinig te doen, ook al kun je overal chocola eten en zijn er gezellige kroegen. Maar waar het hier vooral om gaat, is het buitenleven.

Ik ben dan ook lekker actief geweest. Ik ben wezen kajakken, wat je echt een gevoel geeft bij al die prachtige meren. Daarna heb ik de bossen verkend per paard. Ook heb ik nog een dag samen met Tina een mountainbike gehuurd en hebben we het circuito chico afgelegd. Dat is een route die je door bossen en langs prachtige uitzichtpunten en meren brengt. Een leuke manier om de omgeving te verkennen. We hebben heerlijk gepicknickt aan een strandje en nog een pitstop gemaakt bij Colonia Suiza om thee te drinken. (Hoe al die Zwitsers hier komen, is mij een raadsel). Bij een klein meertje hebben we kennis gemaakt met twee leuke Argentijnse jongens. Daar zijn we ’s avonds nog mee wezen stappen.

Inmiddels ben ik in Neuquen. Dat stond niet helemaal op de planning, maar soms moet je gewoon even iets impulsiefs doen. Neuquen is de hoofdstad van de gelijknamige provincie en ligt ‘slechts’ 450 km van Bariloche. Zondag ben ik met Alejandro en Eduardu meegereden hiernaartoe en dat was een gezellige road trip met leuke tussenstops en wederom mooie vergezichten. Deze stad ligt aan de oever van de rivier Limay en er is hier van alles te doen. Gisteren ben ik wezen zwemmen en kajakken in de rivier en heb ik kunnen genieten van het natuurgebied. Alejandro neemt me overal mee naartoe en stelt me aan iedereen voor, dus nu word ik echt gedwongen om Spaans te spreken (help). Voor vanavond stond Tango les op het programma. Ik weet alleen niet of dat gaat lukken want ik heb gisteren mn teen gestoten en dat was nogal bloederig (ik zal jullie de details besparen). Maar ik ben hier in goede handen :) Ik blijf hier zeker nog een paar dagen om een kijkje te nemen in het echte Argentijnse leven.

  • 05 Januari 2010 - 18:02

    Moeder Yvonne:

    Zoals je weet gaan wij ook naar Bariloche en wij zijn ook heel benieuwd of wij het daar ook zo naar ons zin zullen hebben.

    De Tango met Aleandro, dat klinkt wel heel erg romantisch, maar hoe komt dat met je teen??
    Dat moet je maar even op de hotmail zetten.

    Nou hier is het echt beesten weer, geniet jij maar lekker van de zomer!!

    Dikke kus,
    Mam

  • 05 Januari 2010 - 18:11

    Pa:

    Hoi Saskia,
    dat is niet zo een klein uitstapje! 450 km is niet niks. Hoe past dit in de planning, ga je nog terug naar Bariloche of trek je door? Hoe is de temperatuur daar, moeten wij ons voorbereiden op koude of valt het wel mee? Je bent lekker sportief bezig, van wie heb je dat? Groetjes van Pa

  • 05 Januari 2010 - 18:23

    Martine:

    Hoi lieve Saskia, super allemaal echt leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt in Argentinie!! Het is mijn favoriete 'landje' dus ik kan me er iets bij voorstellen....dat begrijp je wel. Hoe bevalt de footprint, heb je er nog wat aan? Als ik het zo lees dan heb al genoeg aan levende gidsen haha

    ciao ciao chica, hasta luego y suerte!!

  • 05 Januari 2010 - 18:38

    Oom Ton:

    ja ja jij lekker genieten van het mooie weer en prachtige uitzichten en wij in de kou bofkont.

    Jammer dat ik het skype contact heb gemist.

    Liefs Ton

  • 05 Januari 2010 - 22:03

    Ria Maassen:

    Hoi Saskia, ook voor jou de beste wensen voor 2010 maar zoals ik lees uit je reisverslag is 2010 al weer uitstekend begonnen. En wat een prachtige foto's, als ik er naar kijk word ik er al blij van, laat staan hoe jij je voelt. geniet er lekker van en beterschap met je teen,hoor van je moeder wel wat er precies aan de hand is, daar hebben we het morgen natuurlijk over.
    Groetjes van Ria.

  • 06 Januari 2010 - 07:00

    Marja:

    Hoi Saskia,
    Nou meid, jij ook de allerbeste wensen hoor. Geniet nog maar lekker van het buitenleven daar!
    Staat wel stoer hoor, op zo'n paard!

    Groetjes,Marja

  • 06 Januari 2010 - 08:58

    Dees:

    Aleandro? Klinkt té lekker weer! hahahahaha. Geniet ervan en veel plezier met de tango. Je weet, headbangen kan je wel doen daar, maar op je kamer als je alleen bent. Buiten de kamer is het met de heupen schudden:D.

    XXX

  • 07 Januari 2010 - 13:25

    Lijn:

    Ha die Sas,

    Jij ook nog de allerbeste wensen voor 2010, maar zo te zien gaat dat je prima af! Het lijkt me fanastisch om zo in de vrije natuur actief te zijn. Ik kan maar 1 ding zeggen: geniet, geniet, geniet!

    Dikke kus uit het witte Nijmegen,

    Lijn

  • 07 Januari 2010 - 18:41

    Knut:

    Goeie shit Sas. Ook nog knappe mannen zie ik, dus volgens mij doet die cursus Spaans wonderen. Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Na een tijdje stilte heb ik deze site weer in gebruik genomen. In 2005 heb ik voor het eerst een lange reis gemaakt en mijn verhalen opgeschreven op deze site. Ik heb destijds vrijwilligerswerk gedaan in Nepal en daarna ben ik doorgereisd naar Tibet, Thailand en Cambodja. In 2007 werd het weer tijd voor een volgende verre reis. Ditmaal was de bestemming India. Mijn belevenissen aldaar zijn ook terug te lezen. Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en het verlangen om weer te gaan reizen neemt toe. Het begint weer te kriebelen! Ik ben dan ook alweer een tijdje op een plan aan het broeden. Deze keer mag ik mijn (geplande) reis onder de noemer 'sabbatical' scharen. Vanaf september 2009 trek ik de stoute(berg)schoenen weer aan en ga ik een half jaar rondreizen, bij verre vrienden op bezoek en nieuwe exotische oorden ontdekken! Ik heb er zin in! Jullie ook?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 110121

Voorgaande reizen:

20 September 2009 - 17 Maart 2010

sabbatical 2009-2010

02 Juni 2007 - 20 Juni 2007

Incredible India

08 Augustus 2005 - 29 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: