Reunie in Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu Reunie in Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu

Reunie in Puerto Madryn

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

21 Februari 2010 | Argentinië, Puerto Madryn

Puerto Madryn is een leuke badplaats waar vanuit je veel excursies kunt maken. Bijvoorbeeld naar het schiereiland Peninsula Valdes, maar ook Punta Tombe waar de grootste pinguïn kolonie van Zuid-Amerika zich verzameld om te paren en te broeden. En dan heb ik het nog niet eens over de zeeleeuwen, olifantenzeehonden (letterlijk vertaald uit het Engels) en dolfijnen die hier voor de kust van de Atlantische oceaan rond spartelen. Maar wat Puerto Madryn voor mij echt bijzonder maakte was toch wel de ontmoeting met mn ouders!

Op dinsdagochtend – de dag van de ontmoeting - had ik een mountainbike gehuurd. In de buurt kun je namelijk een leuk tochtje maken naar een plek waar je zeeleeuwen kunt bekijken. In de hostel hadden ze wel gezegd dat het zou gaan waaien die dag, maar ik dacht: tja ik moet wat doen en het zal vast wel meevallen. Op dat moment stond er namelijk geen zuchtje wind. Onderweg begon ik al een beetje te balen: de kwaliteit van de weg was erg slecht (meer zand dan weg), de route zelf was totaal niet boeiend en de wind begon behoorlijk toe te nemen. Maar toen had ik nog wind mee...

De zeeleeuwen waren leuk, maar ik kon niet te lang blijven want ik had al zo’n vermoeden dat de terugreis wat langer zou duren. En ik wilde natuurlijk niet te laat zijn voor de ontmoeting met mn ouders. Nou, die terugreis werd een hel. Geen wind maar zandstorm!!! Met beide handen voor mn gezicht was het moeilijk fietsen, niet dat ik vooruitkwam als ik het probeerde trouwens. Net toen ik begon te denken “dit is eigelijk best wel gevaarlijk”, stopte er een auto met een Argentijns gezin. Ze vroegen niet eens of ik mee wilden rijden, ze zeiden gewoon: we gooien de fiets achterin, ga jij maar alvast in de auto zitten. Nou, je wil niet weten hoe dankbaar ik me op dat moment voelde.

Na heel lang douchen en 3 x mn haren wassen om al het zand te verwijderen, was ik een half uurtje later op pad gegaan voor de ontmoeting dan ik vooraf met mezelf had afgesproken. Dus ik stapte lekker door. Toen ik vlakbij het hotel van mn ouders was, kwam er een bus aanrijden. Aangezien de hele bus naar me aan het zwaaien was, kwam ik tot de conclusie dat dat wel de bus van mn ouders moest zijn. En inderdaad, we kwamen daar precies tegelijkertijd aan. Pap en mam renden de bus uit en we vlogen elkaar in de armen. Het had zo een film kunnen zijn.

De rest van de dag hebben we Puerto Madryn verkend en heel lekker gegeten. De volgende dag ben ik met de Djoser groep (reisorganisatie van mn ouders) meegegaan met de excursie naar Peninsula Valdes. Het was erg fijn om zo de hele dag met elkaar op te trekken. Het is zo snel lekker oud-vertrouwd. Na zo’n tijd reizen is het heerlijk om even mensen om je heen te hebben waar je van houdt, die je echt kennen en waarmee je over de dagelijkse gang van zaken in Nederland kunt praten. Want, ook al heb ik het hier prima naar mn zin, ik mis thuis soms echt wel!

Helaas moesten we ’s avonds (na wederom lekker eten) alweer afscheid nemen. Mn ouders gingen door naar Esquel en Bariloche en ik had de dag erna nog een excursie geboekt via mn hostel naar Punta Tombe.

Na die excursie heb ik op donderdagavond een nachtbus naar Neuquen gepakt waar ik vorig weekend heb doorgebracht met Alejandro. Een tweede reünie dus. Het was goed om elkaar weer te zien. We hebben vooral veel tijd met zijn familie doorgebracht. Dat was voor mij soms wat frustrerend want ik versta weinig van dat Spaanse geratel en dat zit je daar maar wat te zitten. Wel zijn we nog naar een leuk festival geweest: fiesta de manzana (appel feest). Daar heb ik een leuke Peruaanse band ontdekt “Calle 13” die een combi speelden van rock, raggeaton, rap en big band (met heel veel blazers). Maar op maandag was het weer de hoogste tijd om door te gaan. Het is goed zo.

  • 21 Februari 2010 - 07:21

    Jos En Marianne:

    Lieve Sas,

    Fijn dat jullie het zo gezellig met elkaar hebben gehad. Je ouders keken ook erg uit naar de ontmoeting met jou!!! Bijzonder, hoor, zo ver weg!!! Prachtige opnamen van de pinguins!!!
    Lieve groetjes!!!
    Jos en Marianne

  • 21 Februari 2010 - 09:08

    D:

    Ha Sas,
    Dat is leuk een zwaaiende bus! Je ouders hadden natuurlijk vol trots verteld naar wie zij toe gingen! Nog een paar weken genieten en dan zien wij je weer in Nederland! Veel plezier en maar hopen dat het niet weer zo gaat stormen.
    Dikke kus D.

  • 21 Februari 2010 - 11:00

    Willeke:

    Dag lieve sas! Ben weer helemaal bij met je stories. Leuk!! Leuk dat je je ouders even plat hebt kunnen knuffelen. Geniet nog maar even van al het moois daar.. Ga je met mij mee als je weer terug bent? ;-)

  • 21 Februari 2010 - 12:33

    Otti:

    die 2 pinguins zijn echt cute :-)
    Tot over 4 (!!!) dagen!!!!!!

  • 23 Februari 2010 - 21:23

    Moeder Yvonne:

    Hoi Sas,

    Het was heerlijk om je weer te zien en even zo met elkaar op te trekken, iets om nooit meer te vergeten, de hele bus heeft mee zitten huilen!!!
    Wij zitten nu helemaal in het zuiden en onze vakantie gaat al opschieten.
    Een heel bijzondere reis en erg vermoeiend.
    Wij hebben nog nooit zo veel gevlogen in 1 vakantie als nu.
    Maar jij hebt nog even en geniet er van!!!
    Dikke kus van Pap en Mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Na een tijdje stilte heb ik deze site weer in gebruik genomen. In 2005 heb ik voor het eerst een lange reis gemaakt en mijn verhalen opgeschreven op deze site. Ik heb destijds vrijwilligerswerk gedaan in Nepal en daarna ben ik doorgereisd naar Tibet, Thailand en Cambodja. In 2007 werd het weer tijd voor een volgende verre reis. Ditmaal was de bestemming India. Mijn belevenissen aldaar zijn ook terug te lezen. Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en het verlangen om weer te gaan reizen neemt toe. Het begint weer te kriebelen! Ik ben dan ook alweer een tijdje op een plan aan het broeden. Deze keer mag ik mijn (geplande) reis onder de noemer 'sabbatical' scharen. Vanaf september 2009 trek ik de stoute(berg)schoenen weer aan en ga ik een half jaar rondreizen, bij verre vrienden op bezoek en nieuwe exotische oorden ontdekken! Ik heb er zin in! Jullie ook?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 109956

Voorgaande reizen:

20 September 2009 - 17 Maart 2010

sabbatical 2009-2010

02 Juni 2007 - 20 Juni 2007

Incredible India

08 Augustus 2005 - 29 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: