Buenos Aires: ¡muy bien! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu Buenos Aires: ¡muy bien! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu

Buenos Aires: ¡muy bien!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

08 December 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Het eerste weekend in Buenos Aires is achter de rug en ik moet zeggen, dat is best vermoeiend. Maar eigenlijk maakt het niet uit of het nu weekend is of niet want in deze stad is het 24/7 feest. Buenos Aires bruist van energie!

Toen ik donderdag aankwam had ik al snel vrienden gemaakt. Tijdens de rit van het vliegveld naar mn hostel heb ik Matthias ontmoet, een Zwitserse jongen. We kunnen het erg goed vinden en sindsdien ondernemen we aardig wat activiteiten samen. Toen we ’s avonds na een wandeling door Palermo – onze barrio – aan het relaxen waren op het dakterras, werd ons gevraagd of we die avond meegingen naar een feest in Club 69. Dat scheen een super trendy club te zijn en vooral ‘fantastico’ op donderdagavond. Matthias en ik waren allebei uitgeput van onze extreem lange vliegreis (13,5 uur vanaf Parijs), dus het was duidelijk dat we dat beter niet konden doen. Maar ja, zo’n feest kun je toch niet zomaar voorbij laten gaan. Dus op mn eerste avond heb ik flink de bloementjes buiten gezet en kwam pas ‘thuis’ toen het alweer een tijdje licht was. Inderdaad, fantastico!
De volgende dag heb ik het maar even rustig aangedaan ; )

Zaterdag ben ik weer samen met Matthias op stap gegaan. Het was een beetje een regenachtige dag, dus we zijn naar een overdekt winkelcentrum gelopen in de buurt van Palermo (waar wij verblijven) aangezien we nog wat praktische dingen moesten inslaan. Na een lekkere lunch zijn we nog even downtown gegaan. Eenmaal terug in de hostel heb ik Sev ontmoet: een leuk Nederlands meisje. Zij slaapt nu bij mij op de kamer. (Ik zit hier in een dorm met 4 bedden.) Net toen ik me afvroeg wat ik de rest van de middag zou gaan doen, vroeg Kronan (USA) of we meegingen naar een Jazz festival. Men stond op het punt om weg te gaan, dus zijn we maar meteen mee gegaan. Lang leve de impulsieve acties! Het optreden was echt geweldig.

’s Avonds was een BBQ georganiseerd en hebben we met een grote groep in de hostel gegeten. Dat was erg leuk want er waren mensen van allerlei nationaliteiten. Zo was er een groep jongens uit Uruguay die in BA waren vanwege een concert van niemand minder dan AC/DC!!! Ook heb ik zitten kletsen met wat meiden uit Brazilië die hier studeren. Daarna zijn we met de hele groep wezen stappen. We kwamen terecht bij een enorm complex waar La Bomba gespeeld werd. Dat betekent heel veel drums op een podium. En weer was het een fantastische avond ;)

Die nacht had ik 3 uur geslapen, maar ik voelde me zondag nog verbazingwekkend goed. Matthias en ik zijn naar San Telmo gegaan: een wijk die bekend staat om de tango die daar overal gedanst wordt. Op zondag is er een enorme markt waar je super leuke dingen kunt kopen. Nu heb ik in Nepal voor de komende tijd wel genoeg geshopt, maar het was erg leuk om daar rond te slenteren. Zelfs de graffiti geeft de stad een artistiek tintje. Uiteindelijk kwamen per ongeluk uit op Plaza de Mayo (zie foto), een prachtig plein. In deze buurt bleef ik me verbazen over alle prachtige gebouwen, pleinen, bomen die in bloei staan en de vrolijke mensen op straat.
’s Avonds zijn we weer naar het jazz festival gegaan en wederom indrukwekkende optredens gezien. Heel cultureel...

En toen was het maandag. Ok, tijd om weer even in een fatsoenlijk ritme te komen en wat serieuze dingen te gaan doen. Namelijk, het volgen van Spaanse les. Ik ga in de komende twee weken proberen om wat Spaans te leren en de basics onder controle te krijgen. In een ver ver verleden heb ik (drie jaar) Spaans gevolgd. Op één of andere manier is daar weinig van overgebleven. Ik ken wel aardig wat woorden, maar ik kan geen enkel werkwoord meer vervoegen. Na een test die ik afgelopen vrijdag heb gedaan, bleek het toch beter om maar weer bij het begin te beginnen. Maar gelukkig pak ik het snel weer op. Ik hoop dat ik op deze manier wat makkelijker de taal onder de knie krijg wanneer ik de komende drie maanden door Latijns Amerika reis.
De les was in ieder geval erg leuk en leerzaam en ik heb aardige klasgenoten. We zijn in totaal met zn 6en: een mooi aantal. We beginnen om 9:30 uur en gaan door t/m 13:30. Na de les ben ik met twee Deense meisjes uit mn klas uitgebreid gaan lunchen. Het kennismaken gaat zo makkelijk hier!

Inmiddels hebben we met een groepje mensen hier uit de Hostel plannen gemaakt voor de kerst. We gaan namelijk met zn allen naar Uruguay om kerst te vieren in Punta del Diablo. We hebben een hostel gereserveerd dat aan het strand grenst!!! Dus ik kan tijdens de kerst heerlijk op het strand liggen en een verfrissende duik nemen in de oceaan. Bah wat vervelend...

Goed, nu ga ik lekker bijtijds mn bedje opzoeken. Het is weer mooi geweest.

  • 08 December 2009 - 07:22

    Oom Ton:

    Hallo Sas,
    het wordt haast vervelend om te zeggen dat ik elke keer geniet van je avonturen.
    Wat maak je toch op zo'n jonge leeftijd veel mee, maar 1 ding is zeker ze kunnen je het niet afpakken ,hoop voor je dat je dit je leven lang kunt blijven doen want echt als dat reisvirus je te pakken heeft gaat het haast niet over. ( denk ik )

    liefs Ton

  • 08 December 2009 - 07:46

    Lijn:

    Heerlijk, heerlijk, wat een mooie verhalen, maar nu vanuit een heel ander stuk van de wereld. Geweldig dat je zo geniet en echt met de dag leeft :-). Volgens mij is dat de enige manier....
    Enjoy and keep us posted!

    Dikke kus uit Nijmegen!

  • 08 December 2009 - 09:11

    Martine:

    Suuuuuuuuuuper :)

    Geniet ervan Linda (zal je vast nog wel horen als je door de calles loopt).

    Jammer dat we elkaar niet meer gesproken hebben liep beetje mis allemaal.

    Recoletta (oa begraafplaats Evita) is ook mooi in BA,zeker heen gaan vooral de markt is leuk. En Puerto Madero de havenbuurt, ook doen!

    XXX

  • 08 December 2009 - 10:43

    D:

    Kijk dat is nog eens het beter leven! Heel veel plezier. Sanja loopt inmiddels op haar Spaanse hakschoenen... nu nog zuid amerikaans!hahaha
    Tot mailse

  • 08 December 2009 - 11:30

    Hettie:

    goh sas wat heb jij het toch rot zou haast zeggen zullen we een poosje ruilen?

  • 08 December 2009 - 11:31

    Hettie:

    goh sas wat heb jij het toch rot zou haast zeggen zullen we een poosje ruilen?

  • 08 December 2009 - 12:27

    Moeder Yvonne:

    Je bent op maandag geboren, maar volgens mij ben je een zondags kind.
    Heerlijk, om zo de kerstdagen door te komen.
    Neem wel op tijd je rust, anders kom je jezelf tegen!!!
    Succes met de spaanse lessen, adios.

  • 08 December 2009 - 13:48

    Liesje:

    En wij maar in de regen zitten en iedere dag hopen dat het misschien eens even droog blijft. Nu schijnt zo waar de zon, maar ik zit in Amersfoort en daar merk ik er niets van. Blijf jij maar lekker genieten en schrijf je leuke verhalen. Graag de volgende keer in het Spaans, kan ik ook een beetje oefenen. Liefs.

  • 08 December 2009 - 14:46

    Otti:

    JALOERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRSSSSSSSSSSSSS!!!! :-((((((

    Als je daar nog tips hoort over "goedkope" reizen, dan moet je het even doorgeven he?!
    XX

  • 08 December 2009 - 15:51

    Dees:

    heerlijk toch, zo lekker snel vrienden maken! Ik gun het je zo allemaal. Gaaf dat ik je nog effe heb gezien vorige week. Dikke kus en ben benieuwd naar je volgende verhalen. XX

  • 10 December 2009 - 20:50

    Willeke:

    Hey Sas!

    Superleuk om te lezen dat je meteen al zo geniet. Goed dat ik je uitgewaaid heb. De zakenmannen naast me keken wat vreemd maar tja, dat hoort erbij.. Hahaha! Dinerdate was super. Fijn om je even te zien en te spreken. Ik ben verstandig geweest, ik ga uit dienst..:-) Ik mail je snel!

    xxx willeke

    ps Tango al onder de knie? Gewoon je gevoel volgen, toch? ;-)

  • 14 December 2009 - 20:00

    Knut:

    He Sas,

    Ik wordt al moe als ik al die feestverslagen lees, maar dat werd jij misschien ook wel van mijn sportverslagen. In ieder geval tof om je een beetje te volgen. Jammer dat we pas niet konden afspreken maar dat neeemt niet weg dat ik je veel plezier wens met kerst en oudjaar. Vermaak je en succes met de Spaanse Les.

    Dikke zoen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Na een tijdje stilte heb ik deze site weer in gebruik genomen. In 2005 heb ik voor het eerst een lange reis gemaakt en mijn verhalen opgeschreven op deze site. Ik heb destijds vrijwilligerswerk gedaan in Nepal en daarna ben ik doorgereisd naar Tibet, Thailand en Cambodja. In 2007 werd het weer tijd voor een volgende verre reis. Ditmaal was de bestemming India. Mijn belevenissen aldaar zijn ook terug te lezen. Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en het verlangen om weer te gaan reizen neemt toe. Het begint weer te kriebelen! Ik ben dan ook alweer een tijdje op een plan aan het broeden. Deze keer mag ik mijn (geplande) reis onder de noemer 'sabbatical' scharen. Vanaf september 2009 trek ik de stoute(berg)schoenen weer aan en ga ik een half jaar rondreizen, bij verre vrienden op bezoek en nieuwe exotische oorden ontdekken! Ik heb er zin in! Jullie ook?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 110120

Voorgaande reizen:

20 September 2009 - 17 Maart 2010

sabbatical 2009-2010

02 Juni 2007 - 20 Juni 2007

Incredible India

08 Augustus 2005 - 29 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: