Raften en relaxen om en nabij Pai - Reisverslag uit Pai, Thailand van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu Raften en relaxen om en nabij Pai - Reisverslag uit Pai, Thailand van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu

Raften en relaxen om en nabij Pai

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

28 December 2005 | Thailand, Pai

In mijn laatste verhaal hebben jullie kunnen lezen dat de reisplannen zijn gewijzigd en dat we spontaan besloten hadden om met onze Israelische vrienden naar Pai te gaan. Dit is inmiddels alweer meer dan een week geleden... ik heb dus heel wat schrijfwerk voor de boeg!!!

We arriveerden vorige week maandag in het begin van de avond in Pai: een geweldig leuk stadje met een heerlijk relaxte sfeer. We zouden Aviel, Offir en Syvanne (geen idee of ik hun namen goed schrijf) 's avonds weer ontmoeten in Pai, maar een plaats of tijd hadden we niet afgesproken. Soms moet je er gewoon op vertrouwen dat dat soort dingen goed lopen, en dat was dus ook zo. Zij hadden al geinformeerd naar "te ondernemen activiteiten" in de omgeving en wilden voor twee dagen gaan raften. Toen hebben wij in 5 minuten besloten om mee te gaan, want das wel zo gezellig natuurlijk :)

Dus de volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan voor onze rafting trip. In totaal waren we met 7 personen, want er gingen ook nog een Amerikaan en een Canadees mee. Dat waren echt de meest walgelijke types die je je kunt voorstellen. Ze konden maar niet ophouden met praten over de Thaise vrouwen, als je begrijpt wat ik bedoel! En ze konden geen zin zeggen zonder het woord fuck te gebruiken. Maar achteraf was het wel leuk om die kerels erbij te hebben. We hebben ze heel de tijd uitgelachen om hun onnozelheid.

Even een raadseltje tussendoor: wat krijg je als je drie Israeliers een Amerikaan en een Canadees bij elkaar stopt?

De eerste dag hebben we een paar uur door de jungle gelopen. Vervolgens kwamen we bij de rivier waar het raften begon. Het was niet zo wild als in Nepal, maar het blijft leuk om in zo'n rubberboot over het water te racen en op die manier van de natuur te genieten. Eind van de middag kwamen we aan bij ons 5 sterren hotel / bamboe hutje ;) Er werd heerlijk voor ons gekookt en 's avonds was er een kampvuur om ons warm te houden. In het noorden van Thailand kan het behoorlijk koud worden, dus dat was ook wel nodig! Aviel had een fles Johnnie Walker meegenomen... dat was een hele leuke avond!

De tweede dag gingen we weer per raft verder en de rivier werd steeds wilder (joehoe). Halverwege was een warm water bron waar we konden poedelen. Het water is alleen zo heet dat je het moet mixen met water uit de rivier, anders verbrand je je billen ;) Het tweede deel van de raft-dag hebben Ramona en ik geruild met Josh en Dustin die in de tweepersoonsraft zaten. Zij waren heel de tijd aan het opscheppen dat het veel moeilijker en wilder was en zij waren ook al een paar keer omgeslagen! Reden genoeg voor ons om het ook te proberen. Ze probeerden onze stuurman zover te krijgen ons om te laten slaan, maar uiteindelijk was hij de enige die overboord viel!!! hahahaha!!! Al met al een zeer geslaagde trip.

Op donderdag hebben we lekker rustig aan gedaan in de ochtend. Na een goed ontbijt hebben we mountainbikes gehuurd en zijn we naar de hot springs in de buurt van Pai gefietst. Inmiddels begin ik een expert in hot springs te worden! Eigenlijk wilden we eind van de middag de bus terug naar Chang Mai nemen, maar als je met Israeliers bent, gaat niks volgens plan en duurt alles veel langer. Dus ik had allang voorzien dat we die bus gingen missen. Vond ik ook geen probleem, want ik vind Pai een prima plek om te vertoeven! Anyway, we moesten van de hot springs terugfietsen naar Pai en we wilden een andere route nemen dan dat we gekomen waren. Toen hebben we natuurlijk ergens een afslag gemist, waardoor we er bijna een uur langer over deden om terug in Pai te komen. Dat werd dus nog een extra nachtje in Pai en toen zijn we 's avonds maar gaan stappen!

Vrijdag zijn we teruggegaan naar Chang Mai waar we ook kerstavond en eerste kerstdag hebben gevierd. Op kerstavond zijn we gaan stappen (alweer) en het was zo laat geworden dat we de plannen voor de volgende dag moesten wijzigen. Als je om 15:00 uur aan het ontbijt zit blijft er niet zo veel tijd over om actieve dingen te gaan doen! Toen hebben we maar besloten om ons heerlijk te laten wennen met een massage van 1,5 uur :D We waren naar een hele chique en "dure" tent gegaan, maar omgerekend naar euro's blijft het goedkoop, dus dan kun je het maar beter goed doen.

Tweede kerstdag zijn we vertrokken op een volgend avontuurlijke trip. Dit keer voor drie dagen, maar dan in de buurt van Chang Mai. Hier zal ik in mn volgende update over schrijven. Nu ga ik eerst ff douchen, want dat is hard nodig na drie dagen in de jungle!!!

Dikke kus van Sas

Antwoord op het raadsel: Sjalooooooommmm motherfucker!!! En dat de hele dag door :s

  • 28 December 2005 - 10:19

    Mam:

    Nou, nou, zo kan die wel weer!!!!
    Maar goed, al met al weer een bijzondere ervaring.
    De verbinding viel ineens weg daarnet maar ik ben blij dat ik je weer even zag.
    Als er nieuws is over opa laat ik dat meteen weten en verder is het hier nu behoorlijk koud.
    We hebben weer veel te veel gegeten tijdens de kerstdagen maar het was wel gezellig, maar volgend jaar ben jij er weer bij hoor !!!!
    Nou ik hoop dat jullie nog een zonnige week op een heerlijk Thais eiland kunnen doorbrengen.
    Veel plezier, doe voorzichtig en een dikke kus van ons.

  • 28 December 2005 - 13:06

    Jeroen:

    nou het is weer bevestigd, die amerikanen zijn maar rare figuren hahah! weer een prachtig verhaal en een aparte manier om de kerst te vieren.. ook wel eens leuk om mee te maken lijkt mij zo! veel plezier nog en veel succes sassie. ik ga me alvast voorbereiden op Oud en Nieuw! dikke kus jeroen

  • 28 December 2005 - 14:47

    Oom Ton:

    Hallo Sas,
    heb het al vaker gezegd maar het was weer fantastisch om je reisverhaal weer te lezen. En als dit wat je allemaal meemaakt geen mooie en spannende vakantie is dan weet ik het niet meer.
    Zal wel wennen zijn als je weer terug bent.Maar gewoon effe wat poen verdienen en weer gaan.
    Geniet er nog lekker van maar kijk wel uit.
    Alvast de beste wensen en veel gezondheid voor het komende jaar.
    O ja sas weet niet of je het gelezen hebt maar ik had er een paar gemist maar heb intussen alles gelezen en mijn e-mail weer ingevuld.

    Groetjes en xxx
    natuurlijk ook van Carla.

  • 28 December 2005 - 19:48

    J&M:

    Lieve Saskia,

    Wij hebben een hele fijne kerst gehad, maar als ik lees hoe jij de kerstdagen heb doorgebracht, betekent dit: sensastioneel,spectaculair en onvergetelijk!!! Leuk om zo getuigen te zijn van jouw belevenissen!!! Geniet maar, want het is voorbij voordat je het weet!!! Liefs en kusjes J&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Na een tijdje stilte heb ik deze site weer in gebruik genomen. In 2005 heb ik voor het eerst een lange reis gemaakt en mijn verhalen opgeschreven op deze site. Ik heb destijds vrijwilligerswerk gedaan in Nepal en daarna ben ik doorgereisd naar Tibet, Thailand en Cambodja. In 2007 werd het weer tijd voor een volgende verre reis. Ditmaal was de bestemming India. Mijn belevenissen aldaar zijn ook terug te lezen. Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en het verlangen om weer te gaan reizen neemt toe. Het begint weer te kriebelen! Ik ben dan ook alweer een tijdje op een plan aan het broeden. Deze keer mag ik mijn (geplande) reis onder de noemer 'sabbatical' scharen. Vanaf september 2009 trek ik de stoute(berg)schoenen weer aan en ga ik een half jaar rondreizen, bij verre vrienden op bezoek en nieuwe exotische oorden ontdekken! Ik heb er zin in! Jullie ook?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 110116

Voorgaande reizen:

20 September 2009 - 17 Maart 2010

sabbatical 2009-2010

02 Juni 2007 - 20 Juni 2007

Incredible India

08 Augustus 2005 - 29 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: