Angkor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu Angkor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu

Angkor

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

12 Januari 2006 | Cambodja, Khett Siem Reab

Eindelijk was het zover. De droom die ik al jaren koester, is in vervulling gegaan: het bezoeken van Angkor. En ik kan zeggen... het is prachtig!!!

Angkor vormde eeuwen lang de hoofdstad van Cambodja's oude Khmer imperium. De afgelopen drie dagen ben ik bezig geweest alle tempels, ruines en natuurschoon in me op te nemen die Angkor te bieden heeft. Er is zoveel te zien dat het onmogelijk is om alles in een dag te bekijken, daarom hebben wij er drie dagen voor uitgetrokken. Het is veel leuker om lekker op je gemak rond te slenteren en te verdwalen in eeuwen oude tempelcomplexen, dan snel snel overal te stoppen, foto te nemen en door te gaan naar de volgende bezienswaardigheid (zoals alle Japanners doen).

De eerste dag hebben we de big tour gedaan per moto (een soort veredelde brommer). We vertrokken iets na vijven (ja ja 's ochtends) want we wilden de zonsopgang zien. En dat was prachtig! Ik zal jullie besparen met namen van tempels die ik zelfs niet eens kan onthouden. Ik denk dat de foto's voor zich zullen spreken.

Ik heb enorm gelachen om onze drivers, want terwijl wij temple mountains beklommen, ruines bekeken enz. enz. lagen zij in een hangmat te slapen of ergens anders te hangen. Ook de tuk tuk drivers zie je overal slapen terwijl 'hun' toeristen druk bezig zijn. Ik heb nog nooit zo'n lui volk gezien ;)

De tweede dag zijn we niet zo vroeg opgestaan, maar dat maakte ons niet minder actief. We hadden dit keer fietsen gehuurd om de small tour te doen. Alles bij elkaar is dat ongeveer 40 km fietsen, dus dat is best ok. Deze dag hebben we veel highlights gezien, "the ones you can't miss", zoals Ta Prohm, Angkor Thom, en Angkor Wat. Ta Prohm is een van mijn favorieten. Deze tempel is compleet opgeslokt en verwoest door de elementen. Bomen groeien dwars door muren... ongeloofelijk hoe de natuur het werk van de mens ongedaan kan maken!!! Voor de cultuur barbaren onder jullie, deze ruine is bekend van de film Tomb Raider, waarin Lara Croft (Angelina Jolie) haar kunsten vertoont. Deze dag hebben we de zonsondergang bekeken vanaf Angkor Wat, het grootste tempelcomplex in Angkor. Zeer indrukwekkend :)

Vandaag, dag drie, hebben we een aantal ruines bezocht die een stuk verder van Siem Reap (het stadje) en dus ook van het 'centrum' van Angkor verwijderd liggen. Daarnaast zijn we naar een rivier gelopen waar in de rievierbedding prachtige carvings (graferingen?) te vinden zijn. Ook was er een waterval te zien. Niet zo groot, maar zeker de moeite waard! De wandeling op zich was al geweldig: een prachtig pad, behangen met lianen. Je moet alleen niet van het pad afgaan, want het ligt daar nog steeds bezaait met landmijnen.

Nu ben ik moe maar voldaan :)

xxx Sas

  • 12 Januari 2006 - 13:33

    Willeke:

    Je kunt haar rol direct overnemen.. ;) Tot snel! kus

  • 12 Januari 2006 - 13:36

    J&M:

    Wij zijn ook voldaan als ik lees. Prachtig weer, dat verhaal. Sas, pas op voor de vogelgriep in Cambodja. Die kippen met 3 poten zijn het gevaarlijkst!! Want die zijn zo snel, die vang je zomaar niet!!
    Groetjes en een dikke kus van ons. J&M

  • 12 Januari 2006 - 14:57

    Neef Jeroen:

    hoi sassie!! heel veel foto's gezien al maar ik vind dit echt prachtig... en wel grappig natuurlijk dat dat die plek van de film is ;-)misshien een rolletje voor jou in Tomb Raider 3? nou, succes nog!! ik ga weer verder met school. Doeg!!kus Jeroen

  • 12 Januari 2006 - 18:09

    Pap En Mam:

    Hoi Sas, je hebt de groeten van de gehele familie Harreman, inclusief Opa.
    Ja de foto's zijn mooi en we vinden het fijn dat alles zo voorspoedig gaat (even afkloppen!!)
    Indrukwekkend weer wat je allemaal ziet ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal als je weer thuis bent.
    Geniet er nog maar van.
    Dikke kus van ons.

  • 16 Januari 2006 - 08:52

    Nic:

    Hi Sas, Mooie foto's joh! Wauw. In Ned is het koud en donker dus geniet nog effe van het mooie en warme Azie Liefs Nic P.S. wanneer kom je thuis...heb je a kaartes voor de FF?

  • 19 Januari 2006 - 10:16

    Charlotte En Marco & Quincy:

    eej hoi saskia. geweldig wat je allemaal mee maaakt hoor. ja het is een tijd geleden dat ik me mail gekeken heb dus had aardig wat te lezen en te bekijken.
    je maakt wat mee zeg. en nu ? plak je er zeker ook nog wel even een winersport aan vast he, als je toch lekker bezig bent.
    nou hier gaat het ook fantastich hoor. helemaal super zo een kleine meid.
    maar die zie je vanzelf wel een keer. heel veel plezier nog. en de groetjes van ons.

  • 21 Januari 2006 - 11:24

    Liselotte:

    Hoi sas wat onwijs gaaf zeg al die foto´s en de verhalen erbij, ik had al heel lang niet gekeken. In die tijd heb je opeens veel gedan zeg.... Nog maar even goed genieten en tot snel X

  • 08 Maart 2006 - 13:49

    Debora:

    Wauw super zeg, geniet nog maar lekker na. Wat staat er nu nog op je programma?
    Dikke kus D.

  • 08 Maart 2006 - 13:50

    Oom Ton:

    Ha die Sas, ga lekker uitrusten na die drie dagen van inspanning en ontspanning neem het voorbeeld van de drivers. Maar je hebt het zelf al gezegd het geeft een voldaan gevoel die inspanning. Alles in je opnemen van wat je ziet van natuurschoon en cultuur kan je best moe worden.
    Het weer is hier momenteel erg somber dus je reisverslag komt goed uit is tenminste weer positief.
    Groetjes en xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Na een tijdje stilte heb ik deze site weer in gebruik genomen. In 2005 heb ik voor het eerst een lange reis gemaakt en mijn verhalen opgeschreven op deze site. Ik heb destijds vrijwilligerswerk gedaan in Nepal en daarna ben ik doorgereisd naar Tibet, Thailand en Cambodja. In 2007 werd het weer tijd voor een volgende verre reis. Ditmaal was de bestemming India. Mijn belevenissen aldaar zijn ook terug te lezen. Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en het verlangen om weer te gaan reizen neemt toe. Het begint weer te kriebelen! Ik ben dan ook alweer een tijdje op een plan aan het broeden. Deze keer mag ik mijn (geplande) reis onder de noemer 'sabbatical' scharen. Vanaf september 2009 trek ik de stoute(berg)schoenen weer aan en ga ik een half jaar rondreizen, bij verre vrienden op bezoek en nieuwe exotische oorden ontdekken! Ik heb er zin in! Jullie ook?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 110124

Voorgaande reizen:

20 September 2009 - 17 Maart 2010

sabbatical 2009-2010

02 Juni 2007 - 20 Juni 2007

Incredible India

08 Augustus 2005 - 29 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: