Ik kom eraan!!! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu Ik kom eraan!!! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu

Ik kom eraan!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

24 Januari 2006 | Cambodja, Preah Seihanouk

Om maar met de deur in huis te vallen: zijn er al plannen voor de zaterdagavond? Want ik heb wel zin in een feestje!!!

Ja, helaas, mijn grote avontuur zit er bijna op. Maar niet getreurd, ik heb de meest geweldige tijd gehad. Vandaag lag ik (weer) op het strand, te genieten van wederom een heerlijke massage en realiseerde me dat ik geen enkele knoop meer in mn spieren heb en 100% relaxt ben. Kijk, dat kunnen niet veel mensen zeggen tegenwoordig!

Om te anticiperen op de vraag die iedereen waarschijnlijk wil stellen: nee, ik vind het niet jammer om naar huis te gaan. Ik heb de meest geweldige tijd van mn leven gehad. Ik heb alles gedaan wat ik wilde doen en heb zelfs dingen meegemaakt waarvan ik niet had durven dromen :) Ik ben gelukkig en tevreden als ik zo eens terugkijk over het afgelopen half jaar. Nu kijk ik er naar uit om mijn familie en vrienden weer te zien!!! En ik heb zin om aan een nieuw hoofdstuk van mn leven te beginnen (wat diep he?). Anyway, ik kom eraan.....!!!

Dan zal ik jullie nu nog even bijpraten over de laatste dagen, ook al kan ik daar vrij kort over zijn. Ik heb hoofdzakelijk niks gedaan, geslapen en op het strand een boekie gelezen. Maar gisteren had ik weer behoefte aan activiteit, dus ik had een tripje geboekt naar het Ream National Park. Eigenlijk stelde het niet zo veel voor maar het was wel een leuke dag. We (twee Engelse meiden een Deense meneer en ik) zijn allereerst in een bootje geklommen om een rondvaart door het natuurgebied te maken. Dit was heel rustgevend en mooi om te zien, en we waren omringd door mangroven. Vervolgens kwamen we uit bij het strand en hadden we een mooi uitzicht over de kustlijn. Een ware jungletrek volgde (van maar liefst een half uur!!!) waarna we bij konden komen op een verlaten strand. Na de lunch zijn we weer teruggevaren en toen zat de dag er alweer op. Maar voor mij was het een leuke dag omdat ik interessante gesprekken heb gevoerd met de Deense meneer (genaamd Knud!!!). Hij was psycholoog en hoogleraar aan de Universiteit van Kopenhagen (inmiddels gepensioneerd). Knud was echt een vrolijke fluiter en het was leuk om onze levensvisies te bespreken!!! Hij liet me af en toe wel heel hard nadenken en dat ben ik even niet meer gewend, hihi.

Ok, morgen vertrek ik met de bus naar Bangkok. Als het allemaal goed gaat, kom ik daar in de avond aan. Ik heb een dagje speling want met die bussen hier weet je het nooit. Vrijdagmiddag vlieg ik naar Dhaka en van daaruit naar Brussel. Ik hoor zaterdag om 13:00 uur aan te komen, maar met Biman weet je het natuurlijk nooit!!!

Tot snel!!!
xxx Sas

  • 24 Januari 2006 - 14:58

    Esther:

    Ha Sas,
    Wat gaat de tijd toch weer mega snel zeg!!
    Goeie reis en tot snel maar weer!
    Groeten Esther

  • 24 Januari 2006 - 16:16

    Nic:

    GOEDE REIS (dikke letters want je vliegt met Biman hahaha)

  • 24 Januari 2006 - 16:49

    Oom Ton:

    Hallo Sas,
    geniet nog even van het strand en ontspan je lekker als voorbereiding op de reis terug, hoop voor je dat alles goed verloop en zonder vertraging en als je weer thuis bent komen wij je zo spoedig mogelijk opzoeken om de verhalen aan te horen die je niet op internet gezet hebt.

    Groetjes Carla en Ton

  • 24 Januari 2006 - 18:06

    Ramona:

    Again!!! I wrote you just now a looong mail and then my internet crashed!!! Short version. I dindn't understand one sentence from your essay ;) I hope you enjoyed your trip. I wish you nice last days in Asia, you will be shocked when you are back... Did you get my mail? I write now daily with Mike...
    Today I went shopping with my mom and bought a new winter coat,... ;)
    Tomorrow I have to look for a new desk, office chair, table lamp,...
    Yesterday I was at my schools to say "hello" and my mentor at the secaondary school is a nice woma, the one at primary school is a man - hot!!!
    Please report to me when you are back.
    Mazel tov ;)
    Yours Ramona

  • 24 Januari 2006 - 18:52

    Pap En Mam:

    We zijn zaterdag in Brussel, reken maar!!!!!
    Heerlijk dat je weer naar huis komt.
    Doe wel een winterjas aan.
    Dikke kus van ons.

  • 24 Januari 2006 - 21:29

    Pauline:

    Nou Sas, dat feestje is geregeld hoor!!! Goede reis en tot zaterdag. Liefs Pauline

  • 25 Januari 2006 - 03:00

    Lijn:

    Jemig Sas, je gaat alweer richting huis..... Ongelooflijk hoe de tijd vliegt, maar ik weet er alles van. Ik heb dadelijk nog 3 maanden voor de boeg, maar raak nu al in de stress, omdat het in mijn beleving zo kort is. Maf he? Wat je omschrijft in bovenstaand verhaal, begrijp ik zekers en ik denk en hoop dat ik met een zelfde gevoel naar Nederland vertrek. Meis, een goede reis en geniet ervan als je weer in Schipluiden bent. Houd wel het relaxte gevoel vast!

    Dikke kus, Lijn

  • 25 Januari 2006 - 07:46

    J&M:

    Hé Sas,
    Alweer in de nadagen van je reis? Je hebt het fantastisch gehad hè?
    Ga er maar vanuit; Van Oost naar West,thuis ook best,
    Goede reis met Biman fly.
    J&M

  • 25 Januari 2006 - 08:12

    Dees En Jeroen:

    Gezwellie!!!!! Tot gauw!

  • 25 Januari 2006 - 12:44

    Neef Jeroen:

    Joepie, sassefras komt weer naar huis toe! ben echt blij dat je het zo naar je zin hebt gehad en alles goed is gegaan... Hopen dat de laatste reis ook goed verloopt! tot snel en geniet er ngo even van he, lekker met de voetjes omhoog en beetje chillen zoals wij dat hier zeggen :D kus jeroen

  • 26 Januari 2006 - 12:56

    Marja:

    Eindelijk een reactie van de achterblijver in Kathmandu.
    Een heel goede reis en veel plezier met het terugzien van je familie en vrienden.
    Liefs,
    Marja

  • 26 Januari 2006 - 13:45

    Debora:

    Nog even genieten van de warmte daar, want hier is het best koud. bij ons ligt weer een laagje sneeuw!!brrrrrr.
    Zie je vast van de week ben ma en di in schipluiden. Tot gauw en een goede reis terug naar huis! Dikke kus D.

  • 26 Januari 2006 - 15:18

    Moeder Yvonne:

    VERTRAGING.

    Aan iedereen die dit nog leest !!!!

    Zoals het er nu naar uitziet komt Saskia pas zondag 11.40 uur aan in Brussel.

  • 26 Januari 2006 - 17:17

    Martine:

    Ahhwww vertraging!! Das irritant, maar als je veilig aankomt dan is goed toch?! Ik wil ook live blijkletsen:) Dat gaat nog even niet, maar ik wil alvast reserveren voor de 3e week van april met jou en Willeke, ok?

    Goede reis!!

    X Martine

  • 28 Januari 2006 - 17:35

    Willeke:

    Hallo!!!

    Ben altijd beschikbaar en bereikbaar voor vriendinnen die ik veel te lang niet heb gezien en die veel meer mee hebben gemaakt dan ze op een website kunnen (en willen) vertellen ;). Dus de derde week van april lijkt me GEEN probleem! Sas, laat me weten als je tijd hebt en weer een beetje gewend bent aan het koude Nederland! Geniet van je welkomstfeestje, want die zal er zeker zijn!! Nou meisje, Goede Reis! Zal voor je duimen dat je vertraging een beetje minder wordt..

    Dikke kus willeke

  • 29 Januari 2006 - 08:51

    Moeder Van Saskia:

    NOG MEER VERTRAGING !!!!!!

    Saskia landt nu volgens schema luchthaven Brussel om 18.25 uur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Na een tijdje stilte heb ik deze site weer in gebruik genomen. In 2005 heb ik voor het eerst een lange reis gemaakt en mijn verhalen opgeschreven op deze site. Ik heb destijds vrijwilligerswerk gedaan in Nepal en daarna ben ik doorgereisd naar Tibet, Thailand en Cambodja. In 2007 werd het weer tijd voor een volgende verre reis. Ditmaal was de bestemming India. Mijn belevenissen aldaar zijn ook terug te lezen. Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en het verlangen om weer te gaan reizen neemt toe. Het begint weer te kriebelen! Ik ben dan ook alweer een tijdje op een plan aan het broeden. Deze keer mag ik mijn (geplande) reis onder de noemer 'sabbatical' scharen. Vanaf september 2009 trek ik de stoute(berg)schoenen weer aan en ga ik een half jaar rondreizen, bij verre vrienden op bezoek en nieuwe exotische oorden ontdekken! Ik heb er zin in! Jullie ook?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 110120

Voorgaande reizen:

20 September 2009 - 17 Maart 2010

sabbatical 2009-2010

02 Juni 2007 - 20 Juni 2007

Incredible India

08 Augustus 2005 - 29 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: