Over het werk, maar vooral ook plezier! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu Over het werk, maar vooral ook plezier! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu

Over het werk, maar vooral ook plezier!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

25 Oktober 2005 | Nepal, Kathmandu

Dag lieve allemaal,

Na alle spannende avonturen leek het mij leuk om weer eens wat over het werkende leven in Kathmandu te schrijven nu het nog kan. Mijn werkperiode zit er namelijk alweer bijna op. Helaas moet ik zeggen, want ik ga nog steeds met veel plezier naar mn werk!

Ik heb het mega druk, wat ik overigens heerlijk vind. Mn marketingplan is helemaal nog niet af (en dat gaat me ook niet meer lukken), maar daar ben ik nog hard aan aan het werken. Daarnaast heb ik het erg druk met de verkoop. Ik onderhoud alle klantcontacten en regel daarnaast wat administratieve zaken. Momenteel hebben we zo veel tassen verkocht (joehoe!!!) dat we door de voorraad heen zijn! Deze week hebben we zelfs vrijwilligers in moeten zetten om mee te helpen in de productie om een order op tijd af te krijgen. De volgende werkperiode zitten er twee nieuwe vrijwilligers op sales en marketing, maar voorlopig zijn er geen tassen meer om te verkopen!!!

Morgen heb ik met Marja (de productie coordinator) Rene (onze grote baas) en Hira (de afgevaardigde van Shakti Samuha, onze Nepali partner in dit verhaal) een afspraak om te bespreken hoe we de productie het beste kunnen gaan verhogen. Na het uitvoeren van een break-even analyse kwam ik er namelijk achter dat de productiviteit toch echt sterk verhoogt moet worden, willen we winst gaan maken. Natuurlijk staat het project nog in de kinderschoenen, dus er is nog geen man overboord. Maar dit is nu onze grootste uitdaging!


Bij Hamro Niwas heb ik het ook nog steeds erg naar mn zin. Ik heb nu zo'n band met die kinders opgebouwd dat ik er niet aan moet denken dat ik binnenkort afscheid van ze moet gaan nemen. De huiswerklessen zijn nog steeds even ongestructureerd als in het begin, maar ik heb besloten mn kinderen lekker vrij te laten en vooral ook lol met ze te hebben. Ze worden over het algemeen al genoeg gedrild, dus bij mij mogen ze lekker gek doen. (Maar we doen ook wel huiswerk hoor!)

Inmiddels kunnen alle kinderen de liedjes "papgaaitje leef je nog" en "de poppenkraam" compleet meezingen (ja ja in het Nederlands). Soms word je er wel gek van hoor, 10 x achter elkaar hetzelfde liedje zingen en handje-klap doen. Daarnaast zijn de kinders behoorlijk artistiek aangelegd. Zo kunnen ze heel goed dansen. Als er een grote groep toeristen in Restaurant 1905 is, regelt Rene dat de kinderen in het restaurant komen dansen. Dan kunnen de gasten een vrijwillige donatie geven waarvan de opbrengst naar een speciale rekening gaat om de vervolgstudie van de kinderen te kunnen bekostigen. De laatste keer dat ik ze heb zien dansen was ik echt zo trots als een pauw!!! Ik kon alleen maar glunderen... dat waren mijn kinderen die daar de sterren van de hemel dansten!!! Eigenlijk zou ik er wel een paar mee naar huis willen nemen.

Verder is het in Kathmandu vrij rustig. Simon zit voor twee weken in Pokhara, dus er wordt ook niet gedate. Vrijdag ben ik nog wel wezen stappen met Martijn, Jelmer en Nicoline. Dat was erg leuk, alleen Niekie en ik hebben ons enigszins misdragen. Het was weer zo'n party bij 1905, en wij stonden daar tussen alle Nepalezen uit ons dak te gaan. Ze zijn daar alleen niet zo veel gewent...
De winter begint zelfs hier zn intocht te maken. Vooral 's avonds is een trui een vereiste, ook al heb ik zondag nog in mn bikinitopje op het dak gezeten;) Het wordt steeds vroeger donker en hier hebben we geen klok die een uurtje terug gaat. Vanaf komend weekend is het tijdsverschil dus geen 3 3/4 uur, maar 4 3/4 uur. Tja, waar die drie kwartier vandaan komt is mij ook nog steeds een raadsel!

Zo luitjes, ik hoop dat dit jullie nieuwsgierigheid even heeft getemd.
De groeten van een zeer tevreden Sas ;)

  • 25 Oktober 2005 - 17:05

    Pap En Mam:

    Ja sas, de tijd vliegt zo zie je maar !!!! Wij zijn blij dat je het zo naar je zin hebt en wij hopen dat het vervolg in Thailand en Cambodja ook zo goed zal gaan, zoals ik net al zei (via de webcam) is het hier echt herfst met veel wind en regen maar dat is niet zo erg als in Mexico en Amerika waar de orkanen niet van de lucht zijn.
    Tot van de week, dikke kus !!!!!

  • 26 Oktober 2005 - 06:39

    Knut:

    Ik lees je stukjes steeds weer met plezier. Ondanks dat ik niet altijd of liever meestal niet reageer betekent het niet dat ik je vergeten ben. Nog heel veel plezier!

  • 26 Oktober 2005 - 07:37

    Eveline:

    He Sas! Wat gaat dat snel zeg. Alweer bijna klaar. Lees ik tussen de regels door wat opkomende moeder gevoelens? haha! 25 november is straks voor mij de big day! En vandaag ga ik mijn vakantieplannen (vermoedelijk richting Equador) uitwerken. Eindelijk!!!!
    Succes met het afscheidnemen en wat goed dat jullie zo goed verkopen!

  • 26 Oktober 2005 - 09:05

    Dees En Jeroen:

    Leuk Sas, wanneer ga je precies verder met je reis?

    Gr. Dees en Jeroen

  • 26 Oktober 2005 - 21:25

    Ed En Ingrid:

    Hey Sas, klinkt goed allemaal, vervelen doe je je zeker niet!...Hier is het langzaam weer herfst aan het worden.....shit, dat zeiden je pa en ma ook al. Ga je in Thailand en Cambodja ook nog wat speciaals doen of ga je de rijke toerist uithangen;)
    ps, je hebt weer een Mudking gig gemist...in een kraakpand in Den Haag!!
    (boeiend!!)..

  • 28 Oktober 2005 - 10:09

    Marjolein:

    Hey Sas! Eindelijk snap ik hoe die verdomde site werkt.. (ik ben blond ja) Wat onwijs gaaf om al je foto's te zien, het lijkt me echt super wat je daar allemaal doet. Ontzettend veel plezier!

  • 28 Oktober 2005 - 11:48

    Jos En Marianne:

    Hoi Sas!
    Na een weekje luieren in de zon - Spanje- en alweer een week werken( wat gaat de tijd snel!)hebben wij weer genoten van je verhaal! Wij zijn benieuwd hoe je vervolg traject er uitziet!
    Groetjes en veel liefs van J&M

  • 29 Oktober 2005 - 09:08

    Mam:

    Foto van het dak terras zeker!!!!!

  • 29 Oktober 2005 - 09:24

    Willeke:

    Hoihoi!

    Eindelijk weer even tijd gehad om je verhaaltje te lezen en je foto's te bekijken! Blijf het leuk vinden! Het was maandag echt heel leuk en ze vond je berichtje echt heel lief. Ze was dolgelukkig na afloop! Uiteraad!! :D Jammer dat je er niet bij kon zijn maar gelukkig heb je het daar enorm naar je zin en geniet je van alles wat je meemaakt! Succes je laatste daagjes en heel veel geluk en succes nu je 'echt' gaat reizen! Ben jaloers! ;) Spreek je vast snel weer!

    Kus willeke

  • 31 Oktober 2005 - 15:31

    Sas:

    Hey mam, die foto is genomen op het dak van Hamro Niwas (dus niet ons dakterras).
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Na een tijdje stilte heb ik deze site weer in gebruik genomen. In 2005 heb ik voor het eerst een lange reis gemaakt en mijn verhalen opgeschreven op deze site. Ik heb destijds vrijwilligerswerk gedaan in Nepal en daarna ben ik doorgereisd naar Tibet, Thailand en Cambodja. In 2007 werd het weer tijd voor een volgende verre reis. Ditmaal was de bestemming India. Mijn belevenissen aldaar zijn ook terug te lezen. Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en het verlangen om weer te gaan reizen neemt toe. Het begint weer te kriebelen! Ik ben dan ook alweer een tijdje op een plan aan het broeden. Deze keer mag ik mijn (geplande) reis onder de noemer 'sabbatical' scharen. Vanaf september 2009 trek ik de stoute(berg)schoenen weer aan en ga ik een half jaar rondreizen, bij verre vrienden op bezoek en nieuwe exotische oorden ontdekken! Ik heb er zin in! Jullie ook?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 110126

Voorgaande reizen:

20 September 2009 - 17 Maart 2010

sabbatical 2009-2010

02 Juni 2007 - 20 Juni 2007

Incredible India

08 Augustus 2005 - 29 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: