Ushuaia: het einde van de wereld - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu Ushuaia: het einde van de wereld - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu

Ushuaia: het einde van de wereld

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

12 Februari 2010 | Argentinië, Ushuaia

Het duurde dan wel bijna 15 uur om er te komen, maar Ushuaia is echt leuk. En dan te bedenken dat ik er bijna niet naartoe was gegaan omdat ik dacht dat er niks was. Gelukkig kom je dan weer mensen tegen die je verzekeren dat het de moeite waard is. Ushuaia is meer dan alleen maar de meest zuidelijke stad ter wereld waar vandaan je een kaartje kan sturen (die zijn trouwens onderweg, maar het afleggen van zo’n 14000 km zal wel even duren).

Ja wat dan? zul je nu misschien denken... Nou, zo heb ik een super leuke boottocht gemaakt over het Canal Beagle. Die tocht bracht ons langs een belangrijke vuurtoren, een eiland vol met zeeleeuwen, heel veel vogels en we hebben bij één van de eilanden aangelegd om een wandeling te maken. De natuur en begroeiing zijn zo uniek, echt prachtig. En we hadden een super gids die veel verteld heeft over de oorspronkelijke bewoners: de Yamani. Ook had de gids een mooi verhaal over een cruiseschip dat voor de kust van Ushuaia ten onder is gegaan in de jaren ’30. Ik spreek in de wij-vorm omdat ik ’s ochtends tijdens het boeken van die trip Christoph leerde kennen, waar ik de rest van de dag mee ben opgetrokken. Zo zijn we nog samen naar een gletsjer gelopen voordat we ’s middags de boot op gingen. (Maar die gletsjer was niet zo boeiend.)

Op de boot leerde we nog meer mensen kennen en na de tocht zijn we met een groepje mensen de Ierse pub in gedoken. Daar kwam ik – hoe kan het ook anders – Carl en Esther wéér tegen. Dus we hebben een leuk feestje gebouwd en zijn nog met zn allen uiteten geweest.

De volgende dag ben ik iets later dan gepland (hoe zou dat komen?) naar het Nationale Park gegaan: Tierra del Fuego, ofwel vuurland. Na alles wat ik tot nu toe gezien heb, heeft dit park me toch nog kunnen verrassen. Ik heb een paar mooie wandelingen gemaakt, kwam halverwege Christoph weer tegen (echt ongelooflijk) en toen hebben we maar weer een afspraak gemaakt voor de Ierse pub ’s avonds. Het was tenslotte zaterdag! Daar heeft iedereen zich weer verzameld en was het wederom gezellig.

Op zondag heb ik rustig aan gedaan en ben ik naar een museum geweest. Ushuaia had een belangrijke gevangenis en daar weet ik nu alle ins en outs van (dus). Vervolgens ben ik naar het vliegveld gegaan. Na al die busreizen heb ik mezelf getrakteerd op een binnenlandse vlucht. Had ff geen zin om weer bijna 2 dagen te moeten reizen. Dus op het vliegveld in El Calafate, waar ik moest overstappen, ben ik lekker achter mn laptopje gedoken om te schrijven.

Mn bestemming was Puerto Madryn, waar het warm is!!! In Ushuaia is het 7 graden en daar is het nu zomer. Pff, hoe mooi het ook is, daar zou ik echt nooit willen wonen. Maar de echte reden waarom ik naar Puerto Madryn ben gegaan, is om mn ouders op te zoeken. Afgelopen dinsdag hebben we elkaar ontmoet en gisteren (woensdag) hebben we de hele dag samen doorgebracht. Het was fantastisch om mn ouders weer te zien en jullie hebben allemaal de groeten.

In de volgende up-date zal ik meer vertellen over Puerto Madryn, pinguïns, dolfijnen en natuurlijk de ontmoeting met mn ouders...

  • 12 Februari 2010 - 08:20

    Dees:

    Dat heb ik geloof ik op tv gezien, dat zuidelijkste puntje van Argentinië. Was vorig jaar dacht ik bij 3 op Reis. Wel leuk joh dat je daar bent geweest. Ben benieuwd naar je volgende verhaal.

    XXX

  • 12 Februari 2010 - 08:59

    Lijn:

    En hoe ist met de familie? Aan het genieten met z'n allen? Super dat jullie daar nu samen zijn. Heel veel groeten en veel plezier! Ik blijf jullie op de voet volgen.

    XXX Lijn

  • 12 Februari 2010 - 15:18

    Marja:

    Wat leuk dat je je ouders daar nu toch ontmoet. Geniet ervan en van alles wat nog komt.

  • 14 Februari 2010 - 22:42

    Moeder Yvonne:

    Hoi Sas,

    Wij zijn nu in Calafate en heb net alles gelezen wat ons nog te wachten staat.
    Ik hoop dat je een fijn weekend heb gehad.
    Het was heerlijk om je weer te zien, doe voorzichtig, maar geniet met volle teugen!!!!
    Liefs en dikke kus van Pa en Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Na een tijdje stilte heb ik deze site weer in gebruik genomen. In 2005 heb ik voor het eerst een lange reis gemaakt en mijn verhalen opgeschreven op deze site. Ik heb destijds vrijwilligerswerk gedaan in Nepal en daarna ben ik doorgereisd naar Tibet, Thailand en Cambodja. In 2007 werd het weer tijd voor een volgende verre reis. Ditmaal was de bestemming India. Mijn belevenissen aldaar zijn ook terug te lezen. Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en het verlangen om weer te gaan reizen neemt toe. Het begint weer te kriebelen! Ik ben dan ook alweer een tijdje op een plan aan het broeden. Deze keer mag ik mijn (geplande) reis onder de noemer 'sabbatical' scharen. Vanaf september 2009 trek ik de stoute(berg)schoenen weer aan en ga ik een half jaar rondreizen, bij verre vrienden op bezoek en nieuwe exotische oorden ontdekken! Ik heb er zin in! Jullie ook?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 110119

Voorgaande reizen:

20 September 2009 - 17 Maart 2010

sabbatical 2009-2010

02 Juni 2007 - 20 Juni 2007

Incredible India

08 Augustus 2005 - 29 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: