Shanti Dharamsala - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu Shanti Dharamsala - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu

Shanti Dharamsala

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

20 Juni 2007 | India, New Delhi

Dag lieve mensen, ik moet eerlijk toegeven dat ik vanochtend alweer veilig en wel naar ons koude kikkerlandje ben teruggekeerd, maar een laatste verhaal wil ik toch nog even op papier zetten. We hebben namelijk weer zo veel mooie dingen meegemaakt, dit keer in Mc Load Ganj (upper Dharamsala), dat moet ik even kwijt!

Na onze geweldige tijd in Kashmir - ja nu durf ik het beestje bij zn naam te noemen, we waren in Kashmir - leek het ons onmogelijk om die ervaring te kunnen overtreffen. Maar eenmaal in McLoad Ganj was het leven weer zo anders, dat we het gevoel hadden voor de tweede keer op vakantie te zijn.
Het is prachtig om de Tibetanen weer te zien en alles is daar zo vredig... shanti shanti (peace)is dan ook het levenmotto. We hebben echt geen zak gedaan hier. Alleen maar met mensen praten, winkelen, met iedereen thee drinken en overal werden we uitgenodigd om mee te eten. We zijn voornamelijk met de locale bevolking opgetrokken en uiteindelijk hebben we geen enkele dag westers voedsel naar binnen gekregen.

Eenmaal in Kashmir geweest, bleken we ook alleen nog maar Kashmiri´s aan te trekken. En daar zijn er genoeg van te vinden hier. We hebben een hoop vrienden gemaakt, dus als je zin hebt om ook naar Kashmir te gaan, dan heb ik nog wel een stuk of 10 adresjes voor je!

Het stukje verlichting waar ik naar op zoek was, heb ik hier zeker gevonden. We hebben een aantal massages gehad (Ayurvedic en Thai yoga) en aan yoga en meditatie gedaan. Ik moet zeggen dat ik me nog nooit zo bewust ben geweest van de energie die door mn lichaam kan stromen. Een hele bijzondere ervaring! Ik heb me nog nooit zo vredig en in balans gevoelt. Dit is dan ook zeker iets waar ik meer over wil leren en wat ik verder uit wil zoeken. India heeft nog zo veel te bieden. Ik denk dat ik snel weer naar het Incredible India zal terugkeren... dus Mas, ik kom je gewoon opzoeken!

XXX Sas

  • 20 Juni 2007 - 08:10

    Neef Jeroen:

    ahhh gelukkig weer veilig thuis dalijk!
    hihi.... kom maar op met die adresjes! ff sparen en dan wil ik daar ook weleens kijken :-)

    gr Jeroen

  • 20 Juni 2007 - 08:41

    D:

    Toppie!
    Bellen snel en ik wil je foto's zien.
    Tot gauw. Dikke kus

  • 20 Juni 2007 - 10:31

    Lijn:

    He lieve Sas,

    Fijn dat je gezond en wel weer thuis bent en dat je zo'n gave tijd in India hebt gehad!!! Ben ook erg benieuwd naar je ervaringen met de Ayurvedische massages, want momenteel ben ik bezig met een opleiding om me deze geweldige techniek eigen te maken. Je mag proefkonijn zijn, hihi!

    Kus van je nichie, Lijn

  • 12 Juli 2007 - 09:43

    Dirkjan:

    ik heb je op 07-07-07 ontmoet op de nepal/veldwerk dag, misschien lijkt het je leuk om nog eens iets af te spreken en ervaringen uit te wisselen.(vermeudi@live.nl)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Incredible India

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2007

Shanti Dharamsala

11 Juni 2007

Sneeuwballengevecht

05 Juni 2007

Een kattebel uit het paradijs van India
Saskia

Na een tijdje stilte heb ik deze site weer in gebruik genomen. In 2005 heb ik voor het eerst een lange reis gemaakt en mijn verhalen opgeschreven op deze site. Ik heb destijds vrijwilligerswerk gedaan in Nepal en daarna ben ik doorgereisd naar Tibet, Thailand en Cambodja. In 2007 werd het weer tijd voor een volgende verre reis. Ditmaal was de bestemming India. Mijn belevenissen aldaar zijn ook terug te lezen. Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en het verlangen om weer te gaan reizen neemt toe. Het begint weer te kriebelen! Ik ben dan ook alweer een tijdje op een plan aan het broeden. Deze keer mag ik mijn (geplande) reis onder de noemer 'sabbatical' scharen. Vanaf september 2009 trek ik de stoute(berg)schoenen weer aan en ga ik een half jaar rondreizen, bij verre vrienden op bezoek en nieuwe exotische oorden ontdekken! Ik heb er zin in! Jullie ook?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 110114

Voorgaande reizen:

20 September 2009 - 17 Maart 2010

sabbatical 2009-2010

02 Juni 2007 - 20 Juni 2007

Incredible India

08 Augustus 2005 - 29 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: