Sneeuwballengevecht - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu Sneeuwballengevecht - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu

Sneeuwballengevecht

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

11 Juni 2007 | India, New Delhi

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met een korte update! We zijn vandaag teruggekomen van onze trekking door weer een prachtig stukje Himalaya. Ik had verwacht dat het hier wel een beetje op Nepal zou lijken, maar qua natuur is het echt weer een hele nieuwe ervaring.

Toen we de eerste avond in de tent de volgende dag aan het voorbespreken waren, zei Rami (onze gids) dat we wel met de paarden door de sneeuw konden lopen. Dat was voor ons een stuk comfortabeler. Dus Hanneke en ik keken elkaar aan en zeiden "no way dat wij te paard door de sneeuw gaan". Maar soms is het maar goed dat je van te voren niet alles weet. En het was echt een hele zware dag. We hadden niet verwacht dat we zo'n lang stuk door de sneeuw zouden lopen. Dus raad eens wie er de volgende dag op een paard door de sneeuw aan het banjeren waren? Wij dus ;) Maar het was echt geweldig, een hele ervaring. Soms ook doodeng, helemaal als het ravijn best diep is en de paarden moeite hebben om door de sneeuw te komen! Maar de uitzichten waren fenomenaal, vooral vanaf ons hoogste punt (4055m).

Tja en daarna mag je weer naar beneden. Lekker rennen en spelen in de sneeuw. Dat werd dus al snel een sneeuwballengevecht en op je kont de helling af. Wat eigenlijk niet echt aan te raden is met alleen een linnen broek aan ;) Ook gingen we als een debiel de berg af rennen... ik voelde me net klein duimpje met de zevenmijlslaarzen aan!

En dan moet ik nog even vertellen over de avonden, gezellig met zn allen in de tent. Kaarten, lachen, elkaar voor de gek houden en vooral ook warm proberen te blijven. We hadden een erg leuk gezelschap: twee keurig nette Engelse jongens, Rami (onze knettergekke gids) Mushtaq (de toch wel zeer interessante man van de paarden) en nog twee gezellige oudere mannen. Er werd in ieder geval goed voor ons gezorgd! Oh en ik vergeet bijna de drie gezusters: de gestresste kippetjes die we hadden meegenomen. Ze smaakten in ieder geval erg lekker!

Hanneke en ik hebben het voor elkaar gekregen om tot nu toe iedere dag wel een lachkik te krijgen. Over het algemeen ging het nergens over maar ik zal 1 voorbeeld geven. Op een gegeven moment liepen we na een plaspauze door de sneeuw en kwamen we een kudde schapen tegen. Die beesten bleven maar blaten, dus wij gingen met ze meedoen: beh, beeehhhh. Totdat we zomaar ineens een zigeuner tegenkwamer die blijkbaar de eigenaar van die schapen was en om een praatje verlegen zat. De wij probeerden nog uit te leggen: we were talking to your sheep... Waarschijnlijk kun je je wel voorstellen wat voor indruk we bij hem achter lieten!

Oeps mn tijd is bijna op. We hebben het in ieder geval erg naar ons zin. Morgen vertrekken we met een jeep naar Dharamsala en gaan we op de boedhistische toer.

Voor nu, groetjes van Hanni en Saski (zoals we hier genoemd worden)
XXX

  • 11 Juni 2007 - 16:53

    Neef Jeroen:

    haaaai Saski!

    top verhaaltje weer hoor! enne... laat jij voortaan gewoon lekker die schaapjes met rust! ;-) B

    Doe voorzichtig he, je bent indiana jones niet!!

    kusss Neef Jeroen

  • 11 Juni 2007 - 17:03

    Jelmer:

    Goed verhaal Sas! Ik zou haast niet geloven dat je het allemaal echt mee maakt :-) Thuis de foto's maar eens zien!

    Ga lekker door met plezier maken en mooie dingen zien.

    Veel liefs!
    Jelmer

  • 11 Juni 2007 - 17:30

    Marja Boer:

    Leuk Sas, om je verhalen weer te lezen. Ik geniet met je mee hoor. Nog heel veel plezier in Dharamsala. Ook weer een heerlijk stukje India!
    Liefs,
    Marja

  • 11 Juni 2007 - 17:33

    Pauline:

    Hé Sas en Hanneke,

    Tof om jullie verhalen te lezen. Vooral dat sneeuwballengevecht is nogal onvoorstelbaar, aangezien het hier zo'n 30 graden is!

    Dapper trouwens hoor, op die paarden. Weet niet of ik dat gedurfd zou hebben, alhoewel, in de Ardennen heb ik ook een behoorlijke death ride gemaakt ;). Daar vertel ik jullie alles over als jullie terug zijn.

    Geniet van Dharamsala, daar ben ik zelf erg benieuwd naar...

    Liefs Pauline

  • 11 Juni 2007 - 21:25

    D:

    Ha Sassie,
    klinkt heerlijk. lekker genieten, heb nu zelf lekker verlof dus geniet extra met je mee!
    dikke kus D.

  • 12 Juni 2007 - 08:47

    Mam:

    Dat is weer een heel eng verhaal, wel een beetje voorzichtig hoor, we willen jullie wel heelhuids terug hebben!!!!Geniet er maar lekker van.
    XXXXX Mam

  • 12 Juni 2007 - 09:24

    Otti:

    Hee allebei!
    Leuk verhaal weer! zat mezelf toevallig gisteren af te vragen of je deze site nog had en ja dus!!
    altijd leuk. veel plezier nog verder, enne, ik had wel kunnen vertellen dat paardjes juist heel leuk zijn hoor :-)

    Liefs Otti

  • 17 Juni 2007 - 10:45

    Willeke:

    Oh, oh, oh.... ;-) Geniet er nog maar even van! Superleuk! xx willeke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Incredible India

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2007

Shanti Dharamsala

11 Juni 2007

Sneeuwballengevecht

05 Juni 2007

Een kattebel uit het paradijs van India
Saskia

Na een tijdje stilte heb ik deze site weer in gebruik genomen. In 2005 heb ik voor het eerst een lange reis gemaakt en mijn verhalen opgeschreven op deze site. Ik heb destijds vrijwilligerswerk gedaan in Nepal en daarna ben ik doorgereisd naar Tibet, Thailand en Cambodja. In 2007 werd het weer tijd voor een volgende verre reis. Ditmaal was de bestemming India. Mijn belevenissen aldaar zijn ook terug te lezen. Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en het verlangen om weer te gaan reizen neemt toe. Het begint weer te kriebelen! Ik ben dan ook alweer een tijdje op een plan aan het broeden. Deze keer mag ik mijn (geplande) reis onder de noemer 'sabbatical' scharen. Vanaf september 2009 trek ik de stoute(berg)schoenen weer aan en ga ik een half jaar rondreizen, bij verre vrienden op bezoek en nieuwe exotische oorden ontdekken! Ik heb er zin in! Jullie ook?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 110125

Voorgaande reizen:

20 September 2009 - 17 Maart 2010

sabbatical 2009-2010

02 Juni 2007 - 20 Juni 2007

Incredible India

08 Augustus 2005 - 29 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: