Een kattebel uit het paradijs van India - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu Een kattebel uit het paradijs van India - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia Schippers - WaarBenJij.nu

Een kattebel uit het paradijs van India

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

05 Juni 2007 | India, New Delhi

Namaste, ofwel hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden sinds ik deze site heb gebruikt, maar nu ik weer op een prachtig plekje van onze aardbol beland ben, had ik de dringende behoefte om dit met iedereen te delen.

Allereerst, waar ben ik nu weer beland?
Al na 1 dag kwamen Hanneke en ik er achter dat het vrij zinloos is om in India plannen te maken, want je weet nooit wat er op je pad komt. Dus het thema van deze reis is: go with the flow!!! Gelukkig zijn we allebei flexibel ingesteld.

Zondag avond zijn we aangekomen in het drukke en onomschrijfbaar indrukwekkende Delhi. Hier hebben we een dagje rondgestapt, tempels bezocht en een heerlijk rustig park verkent waar we weer even tot ons zelf konden komen. Delhi heeft echt voor iedereen wel iets te bieden. Per toeval zijn we bij een reisbureautje terecht gekomen waar we eigenlijk alleen een gedetailleerde kaart van Delhi wilden halen. Maar we hebben ons over laten halen om een vlucht naar het uiterste noorden van India te boeken. En nu zijn we dus in Srinagar. We slapen in een geweldige woonboot aan het meer met een adembenemend uitzicht... Een goede keuze dus.

Morgen (of overmorgen, dat ligt nog even aan het weer) gaan we een trekking maken van 5 dagen waarbij we overnachten in tenten. We gaan lopen naar een meer, gelegen op 4200 meter hoogte. Als ik de foto's en onze gids mag geloven, is het daar een paradijs op aarde! We nemen paarden mee om al onze bagage te vervoeren en daarnaast zijn er paarden voor het geval we toch niet zo fit zijn als we hopen (dan kunnen we een beetje smokkelen).

Het plan is om daarna naar Dharamsala te gaan (je weet wel, waar de Dhala Lhama woont) om daar wat verlichting in spirituele zin te vinden. Al moet ik zeggen dat een lekkere massage ook op de planning staat :) Kortom, genoeg te doen.

Waarschijnlijk gaat het wel een week duren voordat ik weer wat van me kan laten horen, want mn telefoon heeft hier geen bereik. Maar goed: no worries! Wij vermaken ons prima. De mensen zijn erg vriendelijk, er wordt goed voor ons gezorgd. En, het eten is net zo lekker als ik gehoopt had :)

Nog even voor de thuisblijvers, we hebben onze trip beboekt bij:
Tourist information Centre
N-9/1 Connaught Place,
Middle Lane, New Delhi - 110001
+91-11-23723226/23323973

Groetjes uit een prachtig stukje India!
XXX Sas

  • 05 Juni 2007 - 14:35

    Knut:

    Ik ben jaloers! Geniet ervan.

  • 05 Juni 2007 - 14:39

    Mascha:

    Hi lieverd wat super om wat van je te horen. Sorry helemaal vergeten om je een goede reis te wensen, door alle drukte was ik even de exacte datum vergeten. Heeeeeel veel plezier en spreek je als je terug komt! En geniet, maar dat komt wel goed volgens mij!

    Veel liefs Mas

  • 05 Juni 2007 - 14:52

    Nicoline:

    Hey Sas,
    Weer een Namaste!!! leuk dat je je site weer in gebruik neemt. Ben benieuwd naar je avonturen.
    Lfs Nic

  • 05 Juni 2007 - 15:52

    Albert & Simone:

    Heel veel plezier!!!
    Ben weer benieuwd naar al je verhalen straks!

  • 05 Juni 2007 - 16:39

    Neef Jeroen:

    sjonge sjonge...

    wat een k*t leven heb jij ook zeg ;-)

    haha geniet ervan! snel

    xxx Jeroen

  • 05 Juni 2007 - 20:39

    Debora:

    Ha Sassie,
    Heel veel plezier en tot gauw!
    Dikke kus van ons alle.

  • 05 Juni 2007 - 20:45

    Pauline:

    Hé Saskia en Hanneke,

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Laat het allemaal lekker op je inwerken. En "go with the flow" lijkt me een goed motto!!

    Ben benieuwd naar jullie foto's en verhalen als jullie straks terug zijn. Maar voor nu: GENIET!!!

    Liefs Pauline

  • 05 Juni 2007 - 20:46

    ED:

    Huuuuuuurlijke curry's.....mmmm
    Geen idee dat je weer foetsie ging!
    Maar goed, gaat prima daar, als je maar weer voor HERMANO terug ben, ha ha

    Rock On, vugtmeister@gmail.com

  • 06 Juni 2007 - 06:39

    Jelmer:

    Wat klinkt dat weer ouderwets goed!
    Heel veel plezier!
    Liefs,
    Jelmer

  • 06 Juni 2007 - 06:59

    Mam:

    Ik had je sms'je al ontvangen maar leuk dat je deze site weer gebruikt.
    Ik hoop dat jullie de Dhala Lhama te zien krijgen, dat zou leuk zijn.
    Geniet er maar van,
    XXXX Mam.

  • 06 Juni 2007 - 19:30

    Pappa Hans:

    Klinkt goed allemaal. Zou het ook iets voor je moeder en mij zijn?
    Vrijdag vieren we Barebd zijn verjaardag met een etentje. Goede reis verder en tot horens.

  • 06 Juni 2007 - 19:33

    Marieke:

    Ha Sas,

    Weer lekker een reis naar Azie, dat doe je goed joh! Geniet ervan, je hoeft niet veel te schrijven om me jaloers te maken... wil nu ook!

    Mariek

  • 06 Juni 2007 - 20:48

    Lijn:

    Hi lieve Sas,

    Je bent dus weer on the move! Geweldig! Wat dat betreft ben je mij net voor, want ik heb het plan om aan het einde van het jaar weer naar India te gaan. Wil zeker al je verhalen horen, maar eerst lezen. Geniet ervan en veel plezier!!!

    Bye, bye Lijn

  • 09 Juni 2007 - 11:32

    Willeke:

    Superleuk!!!! Lekker van genieten en ik hoor je update wel als je weer terug bent! Tot snel! xx willeke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Incredible India

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2007

Shanti Dharamsala

11 Juni 2007

Sneeuwballengevecht

05 Juni 2007

Een kattebel uit het paradijs van India
Saskia

Na een tijdje stilte heb ik deze site weer in gebruik genomen. In 2005 heb ik voor het eerst een lange reis gemaakt en mijn verhalen opgeschreven op deze site. Ik heb destijds vrijwilligerswerk gedaan in Nepal en daarna ben ik doorgereisd naar Tibet, Thailand en Cambodja. In 2007 werd het weer tijd voor een volgende verre reis. Ditmaal was de bestemming India. Mijn belevenissen aldaar zijn ook terug te lezen. Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en het verlangen om weer te gaan reizen neemt toe. Het begint weer te kriebelen! Ik ben dan ook alweer een tijdje op een plan aan het broeden. Deze keer mag ik mijn (geplande) reis onder de noemer 'sabbatical' scharen. Vanaf september 2009 trek ik de stoute(berg)schoenen weer aan en ga ik een half jaar rondreizen, bij verre vrienden op bezoek en nieuwe exotische oorden ontdekken! Ik heb er zin in! Jullie ook?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 110126

Voorgaande reizen:

20 September 2009 - 17 Maart 2010

sabbatical 2009-2010

02 Juni 2007 - 20 Juni 2007

Incredible India

08 Augustus 2005 - 29 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: